Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.03.2010 19:41 - Спрете употребата на различни форми за обръщение към жените, базирани на семейния им статус
Автор: rrashkova Категория: Политика   
Прочетен: 8922 Коментари: 9 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Отдавна се питам защо наричаме неомъжената жена "госпожица" / М
iss/, а омъжената "госпожа" /Mrs/, докато в същото време към неженения и женения мъж се обръщаме по един и същи начин -  с "господин" / Mr./ ?   Мисля, че така като от мъжете не се търси и иска уточнение за семейния им статус, същото е редно да се отнася и за жените. Струва ми се, че е време  да се постави темата за въвеждането на  едно пак толкова неутрално обръщение и за тях/ може би само "госпожа", а в англоговорящия свят само Ms/, в което да не се индикира по никакъв начин семейното положение на дамата.     Използвам  Международния ден на жената 8-ми март  да поставя този въпрос, който на пръв поглед не е толкова значителен, но е част от актуланата тема за равнопоставеност на половете.   За още по-голяма гласност създадох и кауза във фейсбук, която се нарича "Спрете употребата на различни форми за обръщение към жените, базирани на семейния им статус"

Честит 8-ми март!...


Тагове:   статус,   обръщение,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. artanis - Категорично против
08.03.2010 19:57
предложението ти.

поздрави:
цитирай
2. rrashkova - така ли?
08.03.2010 20:27
защо?
цитирай
3. lubima - Наистина си права!Никога не съм си и ...
08.03.2010 21:23
Наистина си права!Никога не съм си и помисляла...как ли би прозвучала на някой мъж, ако любезно го поДпитат :"Господин...или...господинчо ;)"....Докато при жените въпроса "Госпожа...или госпожица" вече не прави впечатление..
цитирай
4. rrashkova - да,
08.03.2010 21:44
точно затова става въпрос и не очаквам много хора да го възприемат и подкрепят, но един ден и това ще стане ; )
цитирай
5. rrashkova - gery,
08.03.2010 21:48
dokolkoto znam, se vuzprie samo v corespondenicata ot i m/j instituciite da ne se izpolzvat niakvi titli predi imeto, t.e. da se adresira direktono do imeto, bez G-n ili G-jo pred nego. No direktivata beshe v smisul da niama male language, da otpdadnat obrushtenia kato kolejJKE, a da ostna kolega za dvata pola. Tova predlojenie na EK ot minalata godina mart mesec ne zasiagashe vuprosa, koito se opitax da povdigna dnes.
цитирай
6. artanis - 2
09.03.2010 00:36
Например, защото държа на традицията и съм консервативен в това отношение.
цитирай
7. анонимен - rvessel- Я по -добре да минем на другарю и другарко
22.04.2010 21:11
то и без това не съм сигурен Rompuy- Ashton дали са Mr. Mrs. Ms. or Mesrs. They say its a man's world and charge-la-fame/bad French,sorry/- дори суфражетките преди повече от 100г. не са имали такива амбиции. Значи вместо Lady Ashton д-ко Ештън,впрочем у нас благородническите титли няма, а преди комунист. преврат и терор жените се чувстваха жени когато обръщението е г-жа или г-ца, както е и сега в нормалният свят и цивилизация. Не ме учудва празнотворчеството на ЕК да се занимава с тази тема!
цитирай
8. andi2 - това с дерективата на ЕС, според мен ...
28.05.2010 03:12
това с дерективата на ЕС , според мен си беше глупост
имам примерно шефка
и как да и казвам " скъпа" или "уважаема"
така сме си добре
от моя гледна точка де
:)
цитирай
9. razkazvachka - за българския език няма проблеми -
28.05.2010 10:20
ние си имаме женски род - пък и аз не бих искала да ми викат както си викат учителките в училище - Ивановааа, Петровааа - това е някоя си патка, принадлежност на някой си Иванов или Петров - а стига бе!

унификацията е признак на лумпенизиране и военно-племенно масовизиране - гражданското общество не би трябвало да е толкова неспособно да научи да използва обръщенията към непознатите - даже и да гледа разни славитрифонови и други глупотевини по телевизията
еврокомисии заместика майкатапартия - и какво - същата простотия!
а бригадирчетата от щатско идат и викат хайдеър - сиреч - ей ти там!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: rrashkova
Категория: Политика
Прочетен: 337167
Постинги: 43
Коментари: 272
Гласове: 611
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930